Thursday, August 26, 2010

TENGKU AZLAN DAN DR SHUKRI TOLAK WAN AMIZAN PRU 13


       sekarang saya dah hilang pening jagalah. Lihat kawan kita dibawah tu !

Perjumpaan K18 pada 27/7/10 ditingkat 3 pasaraya Bangsar Shoping Complex, Bangsar telah membuat kata sepakat bahawa Tengku Azlan akan menyerahkan kerusi Parlimen pada PRU 13 kepada Dr Shukri Ismail. Dalam pertemuan itu juga Tengku Azlan memberi jaminan bahawa beliau akan pastikan bahawa Wan Amizan dan Haji Nazri tidak bertanding kerana mereka banyak isu dan masalah.

Pertemuan itu dibuat ketika Wan Amizan dan ketua-ketua cawangan serta ketua-ketua kampung sedang menjalankan ibadat umrah ditanah suci Mekah. Setelah pulang dari Mekah Wan Amizan mendapat lapuran penuh dari orang setia kepada Haji Nazri. Segala percakapan didalam pertemuan itu dan gambar-gambarnya dapat dilihat dengan jelas oleh Wan Amizan.

Wan Amizan dengan perasaan sedih memberi tahu penyokong-penyokongnya bahawa beliau akan meneruskan kerja-kerjanya sehingga tamat tempoh satu penggal ini sahaja. Sekiranya dapat bertanding lagi diPRU 13 itu merupakan bonus baginya.

Wan Amizan tidak menduga bahawa orang yang disokongnya dalam pemilihan UMNO 2008 yang lalu sebagai ketua Bahagian boleh berbuat demikian walaupun beliau membantu kewangan lebih dari RM600 ribu dilupakan begitu sahaja. Begitu juga Haji Nazri membantu lebih RM400 ribu juga tidak dikenang. Mereka yang buat kerja menabur duit itu untuk pastikan Tengku Azlan menang besar. Setiap perwakilan dibayar lebih dari RM5000 seorang. Ada setengah perwakilan mencapai RM10,000. Jika tidak sukar untuk Tengku Azlan menang. Tengku Azlan tidak mengenang budi.

Wan Amizan menolak sekeras-sekerasnya jika Dr.Shukri dicalonkan diParlimen pada PRU 13 kerana dikatakan Dr.Shukri menjual bandar Jerantut kepada syarikat Grandmas  dengan nilai RM satu juta dengan memasang proksinya Rahmat Yusof dan Haji Rosdi Aw Sulong. Selain dari itu Dr Shukri juga menjual tanah taman depan CIMB kepada Lim Ah Chak dan berbagai-bagai lagi. Dia sendiri menulis melalui blog DUN Tahan melalui komennya diblog WZWH mencabar Dr.Shukri jika beliau tidak benar beliau mencabar Dr.Shukri mendakwanya fitnah diMahkamah.

Setakat ini Dr.Shukri tidak berani mebuat apa-apa saman itu menunjukkan bahawa dakwaan Wan Amizan itu benar dan tidak dapat dinafikan lagi. Dia berpuas hati jika Dr,Shukri sama-sama tidak dicalonkan dalam PRU 13 kerana sikap Dr.Shukri sebagai pengkhianat dan penjual bangsa.

Apa yang dikatakan Wan Amizan itu ada kebenarannya kerana jika Dr.Shukri mahukan kerusi parlimen mengapa kedudukan beliau disentuh. Dr Shukri patut berusaha keras bagi mencapai cita-citanya mengapa pula untuk naik memijak kepala orang dengan menghasut Tengku Azlan yang mudah dirasuk itu.

Sumber berita diambil dari Halaman Facebook Dr Shukri, blog WZWH, Blog SPU,  Komen-komen DUN Tahan dan perbualan kedai kopi.

3 comments:

Anonymous said...

Aduh pening kas membaca blog nih. Kena pusing pc baru kenal gambar sape ! astagha.... adun tahan dengan adun pulau tawar rupanya. berat... berat,
mat nyeh gitu weh?

mat sop PT said...

turun darah lah wan amizan dgn dr shukri.

hahaha.......... mampus 123silekuk ni.
elok sama2 pendek kena dah cara tu.

dua2 perompak harta melayu.

Anonymous said...

beberapa blog ada yang mempersoalkan mengenai tanah melayu di jerantut, di mana melayunya melayu jerantut...., kalau kita teliti satu persatu harta orang melayu (tanah) di bandar jerantut ini suatu ketika dahulu kebanyakkan dimiliki oleh orang pulau tawar dan jerantut feri tetapi sekarang ni siapakah pemilik tanah-tanah tersebut.., kebanyakannya telah dilangsaikan/dijual kepada cina, kalau ada yang mengatakan wakil rakyat menjual tanah kepada cina saya rasa itu tidak betul, wakil rakyat itu bukan menjual (tanah taman) tetapi suautu ketetapan yang dilakukan oleh kerajaan negeri melalui konsep silang yang diperkenalkan oleh YAB MB sekarang.

Di Jerantut ini sejak dari dahulu lagi puak-puak pulau tawar dan jerantut feri telah menyerahkan tanah-tanah meluyu ni kepada cina, sebagai contoh, mana wisma shamsuddin yang yang bunyinya dimiliki melayu tetapi sekarang dah bertukar kepada tulisan cakar ayam..., dan banyak lagi tanah-tanah lain yang dulunya milik melayu, sekarang semuanya milik cina.., ini bermakna melayu jerantut ini sangat berminat untuk menjual dan mengadaikan bandar jerantut ini kepada cina, jadi tidak hairanlah dan tidak ada gunanya kita mempertikaikannya kerana semuanya sudah menjadi milik orang, orang melayu akan terus menyerahkan tanah air ini kepada orang dan tidak mustahil tanahair ini suatu ketika nanti akan tergadai keseluruhannya....