Friday, December 9, 2011

BAKAL AHLI PARLIMEN JERANTUT. SOKONGAN DARI DATO NAJIB









UNDI LAH DATO WAN AMIZAN WAN ABD RAZAK. 

PASTI JERANTUT MAJU

14 comments:

PemikirpolitikJerantut said...

MOHON LINK SAUDARA,
http://pemikirpolitikjerantut.blogspot.com/

Anonymous said...

habislah tanah di jerantut ni kena balun de dia nanti huhu

Anonymous said...

Bodonya UMNO kalau masih mencalonkan dia ni haha.

Anonymous said...

celaka punya anon diatas. takan nak bagi yb shukri lagi kuat balun tanah jerantut.

Anonymous said...

Anon 9.08 lagi celaka.Dah tau YB syukri pun bangsat buat apa simpan jugak buanglah semua apalah bodohnya awok ni

Anonymous said...

g msuk universiti dulu la bru bleh jdi MP... ni bkn zmn hussein onn,pnreh gth pn jdi YB...(ikhlas dr ahli umno)pthabkn adun sudhla..jgn tamak sgt..kang smua mlepas..

Anonymous said...

perasan ke atau ambil perhatian. Cuba kaji kenape singapura boleh maju sungguh pun tiada sumber semulajadi. Kemajuan nya bergantung kepada FDI dan modal insan bijak, terpelajar, meritokrasi bukan mediotocracy. Kerana ape pemimpin nya di pileh dalam kalangan terpelajar yang terbaik ( cream) yang jujur , ikhlas bekerja untuk kehidupan negara, berkeupayaan.

Wzwh, persoalan nya adakah Wan amizan /Dompok ada sifat , kualiti tersebut.? Bagaimana dia membaca maklumat ekonomi dan data data nya, yang penting menterjemah dalam polisi untuk kehidupan negara. Ambil lah pelajaran dari singapura, yang baik nya. WZWH baca buku "The Hard TrutH" by LKY.

Fikir kan lah. Biar lah dia tanding peringkat DUN aje, Sidang DUN pun 2-3 hari je. Parlimen peringkat nasional Wow?. Bab kata pepatah melayu " ukur baju di badan sendiri". Pelajaran membentuk world view prisip " Helicopter personeliti, bukan penumpamg helicopter. Dompok masih berstatus penumpang helicopter. Dia boleh keluar dari kepompong dengan cara masuk universiti dapat kan ijazah sampai peringkat sarjana secara sah. Ini pandangan aku aja, mungkin betul atau tidak. pada aku itu sebetul nya.

tq

Anonymous said...

apa yang dikatakan oleh penulis pada 17 DECEMBER itu betul .... bukan kita membezakan org yang berpelajaran untuk menjadi YB Parlimen .. seeloknya kalau ada ijazah yang sah dan bukan dibeli sesenang begitu sahaja .. cuba katakan pada mana-mana setiap pelajar di Universiti datau IPTA susah nak Tesis, nak present paper.. bukan senang ... susah tapi senang pada ATAN DOMPOK.. dia duit banyak jenis pukul keliling .... saya sebagai anak jati jerantut tidak bersetuju sekiranya pemilihan YB Parlimen bukan dari golongan yang intelektual ... pemilihan YB perlulah ada pakej ( Intektual, agama, mudah senangi ...org ramai ..aura ada) ...

Minta maaf saya katakan dari survey yang saya dapat sebenarnya kebanyakan anak jerantut di Perantuan sebenarnya mereka lebih handal ..sekiranya diberikan peluang .. tapi mereka katakan .. persekitaran politik di jerantut .. susah nak hidup sbb org yang tidak cerdik .. mahu menguasai .. dah tak cerdik .. pandir yang amat .. bobok pulak tu macam ... kalau pemilihan saya kalau diberikan undi untuk jadi YB parlimen ( WZWH vs ATAN DOMPOK) saya pilih (WZWH) kerana dia seorang yang intektual ... ok

Anonymous said...

Salam,

Aku ni anak peneroka felda di Jerantut. Kalau nak pilih pemimpin pun kena tgk dulu rupa luarannya, then kemudian tgk usaha2 yg telah beliau buat selama ini. Kalau tgk perut wan amizan ni je, kita dah tau dia ni makan tido je kejenya. Dahlah buncit, pendek lah tu. Kalau dicalonkan tu, nanti orang kata poster babi mana yg ditampal kat pokok tu? Pilihlah pemimpin yg boleh menang dari sifat rajinnya, penampilan dan rupacaranya, usaha-usaha yg dilakukannya untuk kebaikan penduduk kampung dan peneroka felda jerantut, kekerapannya bertemu dengan rakyat di kawasannya dan masalah-masalah penduduk jerantut yg telah berjaya diselesaikannya. Jgn sebab anda saudara mara dia, bodyguard dia, senang2 je nak naikkan dia. Guna otak lah bro!!!
Kalo ko tak kuarkan komen ni, ko pun sama bebalmacam dia gak.

Anonymous said...

udah jgn gadoh,,,kiter pepakat bebaik..serahkan pada majlis tertinggi je///

Anonymous said...

Adakah pemimpin ini berintegriti ... buat rumah beratus ribu atas tanah milik kerajaan , tanyalah kepada warga setempat ... layakkah diangkat sebagai seorang pemimpin ... kami kenal dia ni sejak dari dulu lagi, apa aktiviti dia ni...

Anonymous said...

Adakah pemimpin ini berintegriti ... buat rumah beratus ribu atas tanah milik kerajaan , tanyalah kepada warga setempat ... layakkah diangkat sebagai seorang pemimpin ... kami kenal dia ni sejak dari dulu lagi, apa aktiviti dia ni...

- Ha ha ha... dedahlah jangan tak dedah

Anonymous said...

orang kalau dah benci benci emas pun di katakan taik.taik tu pula serupa benar dengan wajah orang yang mengutuk orang di atas!!!!

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI