Monday, November 29, 2010

MESYUARAT AGUNG BELIA 4B PAHANG TIDAK SAH?


Ahli-ahli belia 4B Pahang mempersoalkan mesyuarat Agung Negeri Pahang itu yang diadakan awal november 2010 dikatakan tidak sah kerana dihadiri oleh perwakilan 4B Jerantut yang tidak mengadakan mesyuarat Agung pada tahun 2010 ini.

Persatuan Belia 4B Jerantut yang terdiri dari 24 cawangan tidak mengadakan mesyuarat Agung pada tahun 2010 menghantar wakil kemesyuarat negeri seramai 7 dari 10 orang ( 3 orang tidak hadir). Perkara ini telah dipersoalkan oleh perwakilan pada persidangan itu tetapi tidak dilayan oleh Jawatan kuasa negeri.

Sepatutnya, Jerantut tidak boleh hadhir kemesyurat negeri kerana tidak mengadakan mesyuarat agung diperingkat Daerah. Minit-minit mesyuarat Agung yang dihantar kenegeri itu hanyalah palsu dan pihak negeri hendaklah menyiasat perkara ini dengan serius.

Tindakan Pengerusi Belia4B Daerah Jerantut yang juga Naib Pengerusi 4B Negeri tidak adil kepada Gerakan Belia 4B Pahang dan Belia 4B Daerah. Memalsukan dokumen atau minit mesyuarat Agung adalah satu kesalahan dan peraturan belia 4B yang melibatkan pendaftaran persatuan Belia.

Wakil-wakil yang dihantar ke negeri hanyalah atas senarai yang hanya dibuat oleh pengerusi Daerah sahaja bukan dipilih melalui mesyuarat Agung.

Gerakan Belia 4B Pahang hendaklah menyiasat dan mengambil tindakan tegas atas salah laku ini. Disamping itu, ramai berpendapat bahawa mesyuarat negeri dalam keraguan kerana dihadiri oleh perwakilan yang tidak sah.

Jalaludin Ghazali tidak boleh menipu 24 cawangan dalam daerah ini kononnya Belia 4B Jerantut siap mengadakan mesyuarat Agung pada 30.10,2010.

28 comments:

mantan 4b jerantut said...

itulah 4b jerantut. pengerusi nak pegang sampai 400 jawatan.
mesyuarat pn nya tipu

Anonymous said...

hahaha,dengar khabarnya Pengerusi $B Jerantut ni hanya tersorok celah kangkang bini, jenis takutkan bini, nak keluar berkawan-kawan nak minum teh pun takut ke bini, mungkin dh kena nasi kangkang gamaknya

Anonymous said...

pengerusi 4b jerantut kedekut orangnya
tukar org baru je lps ni.
minta bole sebijipun kena tulis surat.
tu lah anak buah al pulusi.
rosak mcm dia juga.

Anonymous said...

Tengoklah permohoan tanah belia 4b kawasan Tembeling Tengah sampai sekarang masih tergantung. Jenis cokoh celah kangkang bini sokmo...

Anonymous said...

kalau dah tau diri tak boleh buat.lpskan 4b tu ke org lain.
jgn jadi cacamarba pulak.
ni lah kalau belajar merompak dgn dato bazain.
dari dato bazain, cikgu pian, sampai lah sekarang zaman jalaluddin ghazali semua kaki putar belit. elok sangat lah tu.
rompak harta 4b semua.
dari rumah dekat padang sampai lah ke nusa camp,semua dirompak oleh pengerusi 4b yg dulu. tau amat taktik aokme tu.
tak malu ke dgn dapat hasil 4b oiiiitt dato bazain dan pengerusi bermcm2 jawatan saudara kedekut jalaluddin.
ingat bagi makan anak semua tu. bukan hok aokme tu. tak takut dosa pahala ker.

w.h.w.b said...

betul.betul.betul. nusa camp tu 4b punya. borhn dgn bazain yg kebas. pulangkan balik nusa camp pd 4b kawasan.
simpang jengka 8.
rumah 4b sapa yg control
4b ker poket sendiri ker.

Anonymous said...

Letak jawatan sajala.. apa kecuh-kecuh. Tak mampu nak wat gona. Aktif sgt karang nanti berperiuk pulak makan nasi wap hihihi. koro betul pengerusi 4b jantotni.

mat lancang said...

Belia 4B pahang dah resah sekarang mesyuarat mereka tak sah. Macam mana orang tak ahli boleh jadi AJK negeri ?. Pengerusi bulan sabit merah jerantut itu jadi ajk majlis belia negeri bolehlah. kacau

Duyoi said...

Hoi klu takut kebini tak payah aktifla... duduk celah k..,,,,, suadahlah

pemuda umno jerantut said...

pulangkan balik nusa camp tu,
org lama yg rintih demo yg sapu. gone gaya demo ni.
perompak turun temurun.

mpsidom said...

Ni semua salah abg bazain, mengajar anak buah supaya jd perompak lah tu. apa lagi lah nak org tua tu. dah tua dah, kubur kata mari dah.
en jalal lps je jawatan tu bagi kat org lain jer.

Anonymous said...

saudara anwar danial begini kah org anda, penipu. takan awk sebagai pengerusi negeri menerima minit mesyuarat tersebut. elok sgt lah org bangang mcm anwar jadi tunggul kayu.
ni ker cara 4b negeri nak maju.

hashim embi said...

aokme anta komen byk2 ni buat menda. bantai ke ROY je.biar nya gantung 4b jerantut dgn negeri tu.
sukan kat p.pinang pn jalaluddin tak bagi tau cawangan2 kat jerantut tu. tu gayanya pemimpin 4b jerantut.
dasar perompak tetap perompak.

LADABOY said...

pEMIMPIN TAK BOLEH BANYAK PROBLEM. kALAU NAK PIMPIN BIOR PEPASAI,kALAU TAK LETOK JAWATANLAH ORANG LAIN RAMAI.

Anonymous said...

kami mau ketua yang telus. Tidak bohong.Tidak penipu. tak mesyuarat cakap tak mesyuarat. 4b bukan bapak aok punya. Kalau tak mampu undurlah orang lain ramai lagi be..

Anonymous said...

naya lah ahli ahli belia yang menyertai 4B kat jerantut ni... pastu majlis belia daerah camne... kalau dah 4B tak sah... bahaya bro

Anonymous said...

jangan kata 4B... MAYC Jerantut pun pergi ke mesyuarat MAYC negeri dah buat mesyuarat kawasan ke?...

gurkha said...

letak jawatan 4b tu kalau taknak jaga betul 4B tu.

Anonymous said...

Majlis belai daerah pun berjalan cara haram. Kalau repot polis boleh kena tangkap jika buat aktiviti. pengersimya hara,

hoiii letak jawatanbagi orang lain sajalah jangan belagak buat kerja tidak

grassroot 4B said...

Pengerusi belia jerantut gunakan belia untuk kayakan diri saja? banyak lemak punya budak. Tak berani buat mesyuarat. Kena maki hamun nanti dalam mesyuarat. setan betul lah.

Anonymous said...

semua salah dato bazain, bagi ke jalal 4b tu. nilah berlaku, mcm dia juga banyak pusingnya.
kalau dah perompak sampai mampus lah jd perompak.

Anonymous said...

orang macam jalal tak diperlukan dalam 4b. buat kenduri hari raya pakai duit 4b dirumah sendiri. pi...lah

zamri SU said...

betulx3 diakui tu. habih duit 4B.
perangai mcm dato bazain,pengkianat harta org lain

Anonymous said...

jalalludin kena letak jawatan kalau tak pandai... dayus punya manusia.

4B Termerloh said...

hoy.. buat 4b macam datuk nenek punya. Rentikanlah. Pengerusi belia negeri pahang pung bangang juga, dah tau jerantut tak buat mesyuarat haram je lah..

4b pehang macam PKR juga. Mesyuarat tak sah kabor sah.

Anonymous said...

sapa jadi belia 4b pahang pekak badok tu ?? orang dah gamat tak buiat siasatan lagi?

Anonymous said...

Belia 4B jerantut tidak mahu orang yang gunakan kedudukan untuk rampas harta rakyat (kem nusa). Anda mungkin kaya tetapi kekayaan anda dari titik peluh rakyat.

IBU SUNARTI DI KALIMANTAN said...

Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya




(((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya.